"Ziggo heeft een van de succesvolste sponsordeals in de Nederlandse geschiedenis achter de rug. Het heeft het bedrijf veel opgeleverd. Niet voor niets is die overeenkomst twee keer verlengd. Logisch dat de rek er nu uit is"
"Het is al die miljoenen waard geweest."
"Kijk naar Real Madrid. Die club heeft een online platform gebouwd voor tickets, merchandise en exclusieve content. Er gebeurt bijna niets buiten die door de club gecontroleerde omgeving. Als je een techbedrijf dat laat bouwen, heb je een prachtig partnership."
"Ajax heeft nog steeds het rijkste verleden en het grootste bereik van alle Nederlandse clubs. Dat blijft aantrekkelijk. Aan de andere kant is in deze markt een jaarlijks bedrag van 10 tot 12 miljoen euro steeds lastiger te verantwoorden."
"Dan moet je denken aan bedrijven uit de Verenigde Staten of opkomende markten als Azië of het Midden-Oosten."
"De voetbalwereld is opportunistisch en op de korte termijn gericht. Als Ajax in december toevallig weer bovenaan staat, wordt er veel vergeten."
"Maar gratis geld bestaat niet. Je ziet zelfs grote Italiaanse clubs momenteel worstelen om de juiste sponsor te vinden. Nederlandse clubs zijn in de Europese markt ook nog relatief duur. Dat is zo gegroeid. De telefoon bij Ajax zal momenteel echt niet roodgloeiend staan"